Styrketräning för dig som springer, hösten (online)

Lediga platser

Ja

Kursavgift

20,00 €

Träna styrka och bli en bättre löpare! För att kroppen ska kunna hantera den belastning som löpning innebär är det viktigt med starka muskler för att förebygga skador. För att bygga en balanserad och skadefri löparkropp behöver du därför komplettera dina löprundor med styrketräning.

Under den här kursen fokuserar vi på styrkeövningar som gör dig starkare när du är ute och springer. Vi tränar mage, rygg, ben, höft, rumpa, vader och fötter. I träningen använder vi egen kroppsvikt, hantlar och gummiband (s.k. minibands). Under passet ger instruktören olika alternativ på övningar och kursen passar därför alla. Du kan köra styrkepasset efter din löprunda, eller promenad, när du är uppvärmd. Passet innehåller ingen uppvärmning, men vi avslutar med en kort stretch.

Du får varje vecka en zoom-länk skickad per mail, och kan köra passet när det passar dig under lördag eller söndag.

Lediga platser

Ja

Kurskod

830103

Kursavgift

20,00 €

Kursspråk

Svenska

Lärare

Ann-Sofie Smedlund

Tidpunkt

16.09.2023 - 04.11.2023

Lördag 10:00-10:30

Lektioner: 5  (8 ggr)

Visa alla tidpunkter

Kursarrangör

Arbis i Jakobstad